Blog o social media

Blog zajmujący się tematem reklamy w social media

Wybór odpowiedniej grupy docelowej w reklamie – baza zapytań

W teraźniejszych czasach posiadamy dostęp do bardzo wielu różnorakich form reklamy. Zwłaszcza internet dał nam bardzo szerokie pole manewru oraz dodatkowo co bardzo ważne lepszy sposób dotarcia do właściwych użytkowników. Warto zaznaczyć, że kiedy w innych mediach w jaki sposób telewizja, dzienniki, billboardy możemy tylko ogólnie zakładać do jakiej targetowej grupy trafi nasza reklama, czyli kto ją zobaczy. Wiąże się to z tym, że część z budżetów wydajemy na mężczyźni i kobiety, które potencjalnie nie są zainteresowane naszymi usługami czy produktami. Internet daje nam sposobność precyzyjnego targetowania komunikatu do mojej grupy. Bez przerwy bardzo popularnym rodzajem reklamy jest mailing unikalny. Warto zaznaczyć, że ciągle jest ona jedną z bardziej skutecznych form i przede wszystkim zazwyczaj używanych, a testuje się szczególnie wówczas kiedy mamy dobry pomysł. Bazy mailingowe są skonstruowane w taki sposób, że możemy określić do jakiej grupy wiekowej pragniemy go wysłać, jest podział ze względu na płeć: kobieta i mężczyzna. Reklamę możemy również kierować do osób, które mieszkają w danej miejscowości czy województwie, a w większości sytuacji również po zainteresowaniach. Dzięki temu reklama kierowana jest do odbiorców, którzy są naszymi potencjalnymi klientami. Istotne jest jednakże to, że poza doboru stosownej targetowej grupy, musimy także posiadać odpowiedni przekaz, który zainteresuje użytkowników, ponieważ zupełnie inaczej kampania może pójść na marne.